PERSONLIG TRÄNING

Om du vill kan du boka tid med en personlig tränare som kan hjälpa dig att komma igång eller komma vidare med träningen. En personlig tränare ser till att du får ut det mesta möjliga av din träningstid. Och framförallt är din personliga tränare med dig under hela träningspasset. Dels för att se till att du gör dina rörelser rätt men också för att peppa dig att verkligen göra så mycket du någonsin orkar.

Inledningsvis gör den personliga tränaren en behovsanalys och frågar om din träningsbakgrund, eventuella skador och sjukdomar, syfte och målsättning med träningen. Därefter kommer den personlige tränaren att utforma ett personligt träningsprogram.

Den personlige tränaren håller också reda på dina framsteg genom att detaljerat dokumentera varje träningstillfälle t.ex. belastning, repetitioner, sträcka och tid. Om du vill har den personliga tränaren möjlighet att testa din kondition och fett-%. På så sätt kan du få svart på vitt.

Få saker är så motiverande som att svart på vitt kunna konstatera att man har blivit starkare och fått bättre kondition eller kanske gått ner i vikt tack vare den träning man lagt ned. Du bestämmer själv hur många gånger du vill ha en personlig tränare. Har du aldrig provat tidigare så bör du, för att verkligen inse vad en personlig tränare kan uträtta, åtminstone boka 3 – 5 besök.

BOKA TID NU

Acrius Team Träning

Acrius Team träning är träning i mindre grupp, 4-6 personer, tillsammans med en personlig tränare.

BOKA TID NU

SCREENING

Screening

Har du tränat länge på samma sätt och det har inte givit några resultat? Har du ont i ett knä eller en rygg som gör att du inte kommer vidare som du vill? Vi är alla olika och behöver individuellt utformade program för att utvecklas på bästa sätt utan att dra på oss skador.

Kom igång med rätt träning för dig!

Våra Naprapater utför en utförlig screening av förmågan att tåla träning, fysiska tillkortakommanden och slutligen förmågan att utveckla stabilitet, kraft och balans i tre olika plan. Genom en Screeningen får du kunskap om dina brister och styrkor och kan bli starkare och få mer energi i vardageni

Screening lnnehåller:

  • En screening/undersökning av din flexibilitet, styrka, stabilitet, kraft och balans.
  • Du får ett individuellt utformat stretch- och styrkeprogram.
  • Visning av stretch och övningar som ingår i programmet.
  • Test med musclelab vid steg 2

Vi använder ett system som kallas för Stacpad vilket är unikt på marknaden och det absolut bästa sättet att få en komplett screening av kroppen.

STEG 1
Första besöket tar cirka 1½ timme. Vi behöver veta en hel del för att konstruera ett programupplägg som matchar dina målsättningar, fixar till dina tillkortakommanden och bygger vidare på dina styrkor. Därefter skapar vi ditt första programupplägg. Vanligen ett program för 4- 6  veckors träning. Programdesign och kort genomgång/instruktion av övningsutförande ingår i priset.

STEG 2
För att uppnå optimal utveckling över tid, behöver du göra en uppföljning på status efter cirka 4- 6  veckor. Dina framgångar bedöms via en kortare screening och konstruerar ”det andra steget” i din uppbyggnad av det du saknar eller vill bli, dvs nästa 4-6  veckorsperiod.

Screening steg 1 1500:-
Screening steg 2 1500:-

Boka Screening genom att ringa till respektive ort.

STAC-Metoden

Korrektiv träning kallas den inledande träningsfasen för en person som lär sig övningar och tekniker för att korrigera svagheter eller brister i exempelvis kroppens hållning, flexibilitet, muskelbalans, inre- och yttre bålstabilitet med mera.

Funktionell träning är ett övergripande begrepp för träning som syftar till att bygga upp kroppen för att kunna prestera något som en person har satt upp som mål.

STAC-metoden är utvecklad i samklang med professionell screening, analys, programdesign och periodisering av träning. Målet är att steg för steg bygga vidare på det som den enskilda individen behöver för att prestera det hon vill inom en viss framtid, oavsett idrott eller yrke.

BOKA TID NU